2018 ADAC téli gumi teszt

kedd november 13, 2018

Lassan, de biztosan eljön a téli gumiabroncsok cseréje. A reggeli és esti órákban már egyre jobban csökken a hőmérő higanyszála, ami a felkészült gépkocsi tulajdonosoknak egyet jelent a nyári gumiabroncsok leszerelésével. Télen nem csak a hőmérséklet csökkenésével kell megküzdenie gumiabroncsainknak, hanem a különböző állagú csapadékokkal is. Havas vagy ónos eső esetleg havazás idején a nyári gumiabroncsok képtelenek megfelelő tapadást nyújtani. A télhez közeledve sokakban merül fel a kérdés, hogy milyen gumiabroncsot válasszon. Számtalan gyártó és mintázat található a kereskedőknél, de valljuk be, nehézen lehet kiigazodni a kínálaton, ezen hívatott segíteni az évről évre megjelenő gumiabroncs tesztek.

ADAC NYÁRI GUMI TESZT 2018

hétfő március 12, 2018

Az ADAC német autóklub megjelentette az idei év nyári gumi rangadójának várva várt eredményeit. Az elérhető árfekvésű, középkategóriás márkák ugyanolyan, vagy hasonló eredményt értek el, mint az élvonalbeli prémium gyártók abroncsai. A 2018-as nyári gumiabroncs teszten a 205/55 R16 és 175/65 R14 gumiabroncs méreteket tesztelték. A 205/55 R16-os mezőny versenyén a Bridgestone Tunanza T001 Evo ugyanazt a 2.3-as értékelést kapta, mint a Firestone Roadhawk. Továbbá a Continental-csoport tagjaként a Semperit Speed-Life2-es mintázatú abroncs csak egy tizeddel kapott gyengébb minősítést. (Holtversenyben a Hankookkal, aki szintén prémium kategóriás gyártó.) A 175/65 R14-esek fesztiválján a Falken (2.3-as ponttal) aratott diadalt, a Sumitomo leányvállalataként. A második, szintén előkelő helyet, újfent a Semperit (2.4-es pontszámmal) foglalhatta el.

ADAC téligumi-teszt 2017

péntek szeptember 29, 2017

Azzal a meglepő eredménnyel szembesültek az ADAC és a Warentest Alapítvány szakemberei az idei téligumi-tesztjüknél, hogy két esetben is jobb lett egy abroncsgyártó olcsó terméke a prémiumnál.

A 195/65 R15, tehát az alsó-középkategóriás személyautóknál elterjedt méretű gumiknál például az ESA+ TECAR Super Grip „Jó” eredménnyel a 16 abroncs közül a második helyezést érte el, míg az ugyanettől a fejlesztőgárdától származó Goodyear UltraGrip 9-es csak az ötödik helyre volt jó „Kielégítő” minősítéssel. De a Kléber Krisalp HP3-as abroncs is „Jó” eredménnyel lett a harmadik, míg a Michelin alpin 5-ös prémiumabroncs csak a 12 helyezést tudta elérni „Kielégítő” teljesítménnyel.

ADAC nyárigumi teszt 2017

szerda március 1, 2017

Az volt a legnagyobb meglepetése a szakembereknek, hogy a 31 vizsgált abroncs közül csak egy végzett „nem ajánlott” minősítéssel és kettő zárt „feltételesen ajánlott” eredménnyel, egyébként még a nem prémium abroncsok is jól vizsgáztak a teszteken. A személyautó-abroncsokat a 195/65 R15 V méretben vetették össze, itt egyedül a GT Radial Champiro FE1-es zárt „feltételesen ajánlott” eredménnyel a nedves aszfalton mutatott teljesítménye miatt. Ki kell emelni a mezőnyből a Pirelli Cinturato P1 Verde, a Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear EfficientGrip Perfomance és Esa-Tecar Spirit 5 HP abroncsokat, amelyek „nagyon ajánlott”-ként fejezték be a tesztet. A szabadidő-autóknál általánosan elterjedt a 215/65 R16 H méret, itt csak két abroncs lett ”nagyon ajánlott”: a Goodyear EfficientGrip SUV és a Cooper Zeon 4XS Sport. A nedves aszfalton mutatott gyenge teljesítménye miatt lett „feltételesen ajánlott” a Michelin Latitude Tour HP, a Yokohama Geolandar SUV még gyengébb nedves aszfalton, amiért a tesztben egyedüliként „nem ajánlott” eredménnyel végzett. Azért hiányzik néhány nagy név ebből a méretosztályból, mert kifejezetten szabadidő-abroncsokat vizsgáltak, és a Continental és a Dunlop ilyet nem kínál. Noha hat abroncs M+S jelöléssel is rendelkezett, ami arra utal, hogy sárban és hóban is használhatóak, a szakemberek által gyorsan elvégzett havas teszt alapján gyenge és nagyon gyenge ezek teljesítménye ilyen körülmények között, tehát nem úszható meg az igazi téli abroncs vásárlása.

ADAC 2016 TÉLIGUMI TESZT 185/65 R15

péntek október 14, 2016

Az ADAC 15 különböző márkájú, a kis és kompakt autókra alkalmas 185/65 R15 T sebesség indexű, téli abroncsot tesztelt. A középkategóriás márkák mellett két márka abroncsa különösen jól teljesített.   

Ebben az évben az ADAC 15 kis személyautókra való téli gumiabroncsot tesztelt a 185/65 R15 méretben. Az ADAC téli gumiteszten résztvevő 15 modell közül 2 gumiabroncs kapta meg a „jó” minősítést, 11 terméket „kielégítőnek” tart, 2 téli gumi pedig a „gyenge” megjelölést kapta.  Az ADAC teszt „jó” minősítését a Goodyear UltraGrip 9 és a Michelin Alpin A4 kapta. Mindkét modell különösen kiegyensúlyozott eredményeket hozott, amelyhez kevés gyengeség társult. A Goodyear kapta általánosságban a legjobb pontszámot és minden egyéb tulajdonsága mellett még az üzemanyag fogyasztása is nagyon gazdaságos. A rangsorban a következő a Michelin, amely kiemelkedik különösen magas kopásállósága miatt.  Az ADAC tesztjén középkategóriába sorolható abroncsok a „kielégítő” jelzőt kapták, ezen belül is három csoportot lehet megkülönböztetni. A Nokian WR D4 a Pirelli Cinturatoval együtt alkotják az első csoportot, enyhe gyengeséggel. A középkategória második csoportjába hat gumiabroncs került, melyek a gyengeségeiket tekintve nem kaphattak jobb megítélést, habár összességében még mindig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak. A Vredestein Snowtrac 5 nedves, havas és száraz útfelületen is mutatott enyhe gyengeséget. Az Esa-Tecar Super Grip 9 vizes és havas felületeken szerepelt gyengébben. A Hankook i*cept RS2 W452 havon már nem kaphatott „jó” minősítést. A Bridgestone Blizzak LM001 havon mutatott erőssége nem kompenzálható a vizes és a jeges felületeken tanúsított gyengeséggel. A Dunlop Winter Response 2 jó tulajdonságai száraz és jeges útfelületen hozzájárultak egy jobb összpontszámhoz. A Nexen Winguard Snow’G WH2 vizes útfelületen, havon és jeges úton is gyenge teljesítményt nyújtott.  A harmadik csoportba három tesztelt abroncs került, amelyek gyengeségei annyira egyértelműek, hogy nem meglepő, hogy az ADAC a „kielégítő” jelzővel illette őket. Az Uniroyal MS plus 77 vizes és jeges felületen tapasztalt alkalmatlansága mellett száraz felületen is gyengén teljesített, a Barum Polaris 3 vizes és jeges felületen gyenge, a Viking SnowTech II esetében pedig vizes felületen jelentős gyengeséget mutatott.  „Gyenge” jelzőt kapott abroncsok, amelyeknél jelentős gyengeség tapasztalható vizes útfelületen A Firestone Winterhawk 3 és a Kleber Krisalp HP2 is „gyenge” értékelést kapott az ADAC szerint, elsősorban a vizes útfelületen kifejezett gyengeséget mutató tulajdonságaik miatt. A különböző gumiabroncs modellek megtett kilométereinél viszonylag kevés eltéréseket lehetett észrevenni. Csak a Michelin mutatott magas kopásállóságot, anélkül, hogy mélyebben vizsgálták volna azokat. 

ADAC nyárigumi teszt 2016

hétfő március 7, 2016
Íme, a legújabb, 2016-os ADAC nyári gumi teszt eredményei táblázatosan. Hamarosan bővebb elemzéssel jelentkezünk...

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Sci-fi vagy a jövőt villantotta fel a Dunlop?

hétfő június 9, 2014

A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.

Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)

A Continental fél szemmel a téligumi időszakot is nézi

csütörtök június 5, 2014

Újabb infókkal szolgált a Reifen Essen 2014-es szakkiállításon a Continental új, WinterContact TS 850 P téli abroncsáról.

Az új mintázat három területen fejlődött tovább: havas és száraz szakaszokon való kezelhetőség, illetve fékezőerő. A felső-közép és felső kategóriás modellekre készülő abroncs (pl. BMW 5-ös széria, valamint az új SUV modellek) a ContiWinterContact TS 830 P és a ContiCrossContact Winter téli mintákat fogja felváltani.

A Michelin és a Porsche új fejezetet nyit

kedd június 3, 2014

A Michelin visszatér – a Porsche oldalán – a híres Le Mans-i 24 órás verseny küzdelmeibe. A történelmi visszatérés egy 919 Hybrid-del valósul meg, az LMP1 (Le Mans Prototype) kategóriában.

Ezalkalomból készült az alábbi, „WE ARE RACERS” (azaz Versenyzők vagyunk) című trailer videó is. A beharangozó, egy online videó sorozat felvezetője. Az első epizód, június 5-én lesz látható, a Michelin Youtube csatornáján. A francia abroncsgyár elmondása szerint, úgy láthatjuk majd Le Mans-t és a versenyt, ahogy azt korábban még sosem.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

A Bridgestone lehet a 2020-as téli olimpia szponzora

kedd május 27, 2014

A hírek szerint már csak az aláírás hiányzik arról a multi-millió dolláros megállapodásról, ami a Bridgestone-t és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot fogja összhekötni, mégpedig nem kevesebb, mint 10 esztendőre.

Ebbe az időszakba esik (számos egyéb játék mellett) a 2020-as Tokyo-i téli olimpia is, amely különösen fontos a japán abroncsgyártó számára.

A megállapodás értelmében – szolid negyedmilliárd euró fejében – a Bridgestone használhatja többek között az olimpiai ötkarikát a hirdetéseiben. A téli olimpiai játékok pedig kiváló platformot nyújtanak majd a cégnek, téli abroncsaik és a brand népszerűsítéséhez.